Dec 24, 2012

Awan & Hujan


Bismillahirrahmanirrahim .
Peace be upon you , followers , readers and also silent readers .

Musim musim macam ni memang sangatlah tidak pelik jika manusia rata rata berbicara tentang hujan .

Raining nonstop . Kain lambat kering . Rumah naik air . Jalan jam habis . Tak boleh main kat luar dah petang2 (eh , ye ke ? rasanya budak2 zaman sekarang ni duk ngadap games dalam rumah je) .Tak boleh itu , tak boleh ini etc etc .



Lets learn something here .
- Belajar tentang kehidupan dari Awan dan Hujan. -

Awan : Hujan, tolong jangan pergi.

Hujan : Awan, ada waktunya melepaskan itu lebih baik. Aku tidak sanggup melihatmu menanggung beban hanya kerana tidak ingin aku pergi.

Awan : Tapi aku masih mampu.

Hujan : *senyum*  Ya, mungkin kau masih mampu. Tapi masih mampukah kau untuk bertahan ..?

Awan : *diam*

Hujan : Aku harus patuh pada Tuhan kita, dan kau pun harus akur pada Dia. Dia tahu betapa beratnya kau menanggung beban, kerana itu Dia perintahkan aku untuk turun ke bumi membasahi tanah-tanah gersang yang lebih memerlukan aku daripada kau perlukan aku.

Awan : *sebak*

Hujan : Sungguh, kadang2 melepaskan itu lebih baik walaupun saat itu terasa begitu berat sekali. Tapi, Allah kan ada. Mengapa mahu bersedih ..?  :')

Awan : Pergilah kau Hujan. Aku rela demi Tuhanku. Terima kasih Hujan, kerana dengan mengenalimu , aku mengenali diriku.

Hujan : *AllahuRabbi* selamat tinggal Awan. Doakan aku bermanfaat untuk mereka yang lain ya . :')

Awan : *airmata jatuh tanpa henti*

# Hujan pun turun bersama airmata , sakit di saat melepaskan . Tapi Allah lebih tahu segalanya. Perasaan ini hanya sementara. Mungkin Langit tidak akan mengerti kesakitan Awan dan Hujan. langit hanya menyaksikan, tapi belum tentu Langit itu faham akan erti sebuah pengorbanan.

Awan, Hujan menghadiahkanmu Pelangi. Indah sekali, kamu lihat bukan ..? :')

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu Akbar.

" this is what we call the sweet pain feeling.. "

Terima kasih Tuhan atas kasih sayang yang Unlimited in

* * * * * * *

Macam mana ? *keningkening*

Sebenarnya , kita lupa satu benda .

Hujan tu rahmat . Sumber rezeki daripada Allah . Kan belajar balaghah ? Hee  :) *rinduustazghani*
Waktu hujan turun termasuk list waktu mustajab doa .
 Hujan berpanjangan means Allah nak extend kan waktu untuk kita berdoa , kan ?
And one more , boleh jimat elektrik , save budget :)
Yelah , hujan2 ni mesti kurang guna kipas/air-cond , ye tak ?
Instead of , kurang switch on lampu bilik air sebab mandi sekali sehari je . Hee  T__T

# My brothers and sisters , lets pray together gether .
For you . For me . For them . For us . For Islam .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Transparent Teal Star