Dec 24, 2011

More Than Words

Salam 'alaik ...

Hows life ?
Happy ? Moody ? Bliss ? Pathetic ? Angry ? Blurr ?
Whatever ur feeling is, may His bless always n forever .
Perasaan membuak-buak untuk berblogging ari ni.

Let's start with 'bismillah ..'

Sebenarnya x nak cite pasal result sangat pun tapi ia berkisar perkara itu .
Sumtin that I get from all of this .

*2 days back*
22.12.2011 ---> ambik result PMR
da berminggu setting dlm mind .
Sungguh tidak dinafikan, perasaan berkecamuk pelbagai rasa pun ada .
Malam sebelumnya, memang susah nak lelapkan mata .
Kemuncak segala debaran perasaan .
Badan da ambik posisi mengiring sebelah kanan tapi otak still bekerja,
merumuskan kesudahan esok yg bakal dihadapi .
Time nilah ada mesej masuk . Ah, Abg Iki, my causin . Mesti pasal esok ni .
"Mizah, dapat result esok jangan lupa inform ek ..."
BINGO . Kan da kate .

Ermm, kalau result gempak bole la inform, tp kalau vice versa tu payah skit la kot. hehh .
Baru je selamat meletakkan SE tu kat sebelah katil, masuk pulak lagi satu mesej .
Haii, ni sape pulak ni nak suh bgtau result esok ?
"Give everything to Him . Just think positive . Its yours, insyaAllah . "
...................
Entah kenapa, tapi mesej ni tersangat menenagkan jiwa yg gundah gulana ni .
Mungkin Allah melimpahkan ketenanganNya melalui seorang hambaNya ini .
Serahkan segalanya pada Dia .
Saya belajar sesuatu .
Minda da ada setting baru . Bersedia utk menerima sebarang keputusan n berlapang dada lah!
And after that, i slept . Menunggu tibanya hari esok .

22.12.2011 akhirnya membuka tirai .
Hari ini bakal menjadi hari yang bersejarah . Mungkin ya . Mungkin tak .
Saya perhatikan wajah2 yang sekian lama dirindui, one to another .
Hampir semua duk diam . Static kat setempat tu je .
Haish . Tak bole jadi ni . Saya memang x bole duduk diam dalam keadaan yg hening cenggini .
So I started my hobby la . Nikon kat tangan . Snap gambar org . Hehh :)

Jam kat tangan da dekat pukul 11 pagi .
"Lambatnye result sampai . Huh . "
"Weh, buat rileks je . Aku tau doh result aku . Ayah aku SMS . Hok lain 8A pun memang majoriti B tu BI . Nak buat camne . Tapi bagus ah, kita terbaik kebangsaan SABK .
GPS kekal 1.04 .at least kite maintain op ? Aku bangga ar ngan sep kita ..."
......................
Huh ?
Tu dialog (lebih kurang) seorang sahabat yg sangat saya kagumi terutama pada detik dia menuturkan satu persatu dialog tu .
Syakirah . Bintu mudir .
Sungguh . 8A 1B . Walaupun hati merintih, senyuman tetap terukir untuk bersama-sama berkongsi kejayaan n kegembiraan kawan2 .
Saya belajar sesuatu .
Allah Tahu dia mampu .


Memang tak dapat diterjemahkan dengan kata2 apabila nama diumumkan .
Wahh . Bunga2 berguguran di taman . Mekar berseri berwarna-warni . Huhu .
9A PMR 2011 jadi kenyataan .

9A ------------------> 39 orang
8A 1B (BI, BM, BA) -> 17 orang
7A 2B --------------> 1 orang
GPS 1.04

sekaligus menjadikan SM Imtiaz Besut ;
No.1 daerah Besut
No.1 antara Imtiaz
No.2 Terengganu
No.1 SABK Kebangsaan

Alhamdulillah .
Terima kasih semua .
Thank you Allah . Thank you parents . Thank you teachers . Thank you friends . Thank you staffs .
Thank you seniors . Thank you juniors .
Thank you to seseorang yang telah menjadi sumber inspirasi saya secara tidak langsung tanpa
pengetahuannya sama sekali, dalam perjuangan saya sepanjang tahun ini .
Thank you to all who are directly or indirectly involve in making our mission succeed .

Ramai jugak yang tade time tuh .
Adelah lebih kurang 5-6 orang kot . Cikgu pun ramai yang tade . Huh .
Pegi mane ek ? Tapi nasib baik la girls sume ada .
Manusia ni bila ada buat tak tahu .
Bila hilang baru nak mencari .
True .

Masa salam ngan Teacher Halisa, my beloved Science teacher,
beliau mengajukan pertanyaan yg x asing lagi tapi sangat mengelukan untuk memberikan respon secara spontan .
" Dengar kata, dah ada beberapa orang anak murid teacher ni yang nak pindah taun depan .
Rumizah pun nak pindah jugak ?"
......................
(senyum sambil mengalihkan pandangan sebab mata rasa mcm dh berair)
Sungguh . Berbicara dari hati ke hati dengan Tc Halisa yg sejak dari dulu,
sentiasa support saya, memang mentah2 akan saya bagi jawapan,
"saya stay Imtiaz teacher !" tapi dialog tu hanya bermain di minda .
Jadilah ia lafaz yang tersimpan .
Saya belajar sesuatu .
Tak sanggup rasanya menuturkan jawapan sebenar
kerana ia masih lagi menjadi tanda tanya di minda .

Apaper pun, segalanya milik-Nya jua .
Alhamdulillah .
Always n forever .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Transparent Teal Star